Driehuizen 13
1844 KL Driehuizen

Wij komen graag bij dit restaurant aan het water dat gespecialiseerd is in pannenkoeken. Ditmaal onze dochter Nina meegenomen van 20. Zij heeft al haar leven lang een koemelk allergie dus eerst even van tevoren gebeld of daar rekening mee gehouden werd. Geen probleem werd ons gemeld, dus wij blij heen.

Daar aangekomen eerst een klein voorafje, loempia’s en brood plankje. In het brood zat geen melk werd ons verteld, in de aioli wel dus Nina hield het bij de loempia’s. Toen de pannenkoek; Nina vroeg of de pannenkoek met kip, groente en ui ook koemelk vrij gemaakt kon worden. De aardige serveerster wist het niet dus zou dat navragen, Nina zei; joh, het maakt me niet uit wat de kok erop doet, zolang er maar GEEN melk in zit!!

Uiteindelijk was de koemelk vrije pannenkoek van de chef een pannenkoek met spek en appel.... getuigd al niet echt van creativiteit maar, zolang er geen melk in zit geen probleem!

Maar.... helaas, na twee hapjes ( ze is altijd al voorzichtig als ze ergens nieuw eet ) voelde ze al wat tinteling in de mond, dus ze stopte ermee. De serveerster reageerde dat ze het niet begreep maar dat we een extra portie friet kregen.

Helaas was toen het leed al geschied en Nina probeerde met twee anti allergie pillen de reactie te drukken. Een half uur later betaalde we de rekening ( pannenkoek stond er gelukkig niet op, extra friet wel) en weer een half uur laten waren we in het noord west ziekenhuis. Onderweg ging het gigantisch mis, hebben we de epi pen gezet en zijn we direct naar het ziekenhuis gereden. Daar aangekomen kwam ze er maar moeilijk uit, na extra adrenaline zuurstof en andere middelen bleef ze benauwd. Uiteindelijk belande ze 's nachts op de medium care van de I.C. aan de beademing.

Jullie begrijpen dat we het restaurant gebeld hebben met dit verhaal. De enige reactie was dat de kok altijd erg zijn best doet en dat ze niet begrepen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Erg vervelend maar niets aan te doen....

Ik wil dit verhaal delen omdat ik het echt schandalig vind hoe er met ons is omgegaan. Een excuses en of bloemetje voor Nina had op zijn plaats geweest lijkt me. Na 20 jaar ervaring en meerdere vervelende incidenten was dit echt de heftigste maar het lijkt wel of restaurants een ernstige allergie nog steeds niet serieus nemen, erg jammer!!